Viquilletra 2017-18. Una Viquilletra de tràiler!

Cerca per propietat

Dreceres ràpides: navegació, cerca

Aquesta pàgina proporciona una simple interfície de navegació per trobar entitats descrites per una propietat i un valor anomenat. Altres interfícies de cerca disponibles inclouen la cerca de propietats de pàgina i el generador de consultes ask.

Cerca per propietat

Una llista de totes les pàgines que tenen la propietat «Escrita» amb el valor «Un viatge de superació». Com hi ha hagut només uns pocs resultats, també es mostren valors propers.

Tot seguit es mostren els 26 resultats començant pel número 1.

Mostra (anteriors 50 | següents 50) (20 | 50 | 100 | 250 | 500).


    

Llista de resultats

  • Activitat 8 sobre Ara que estem junts de l'autor Roc Casagran Casañas, pels Juac  + (Tràiler del llibre)
  • Activitat sobre Una mare d'ultratomba de l'autor Pep Coll, pels Carlafaixedas  + (TÍTOL DEL TRÀILER DE LECTURA: Una mare d'u
    TÍTOL DEL TRÀILER DE LECTURA: Una mare d'ultratomba AUTOR/A DEL GUIÓ/ Clàudia Riumalló,Paula Bonfill, Eloy Ruiz i Carla Faixedas. NOM DE GRUP: Carlafaixedas PERSONATGES: PARE I 3 FILLES. INT/EXT. DIA/NIT. LLOC 01 -Foto d'una mare terrorífica. PERSONAtgE a (Clàudia) Conten que fa molts i molts anys, la jove de casa de Pepe de Durro va morir de part, però la llevadora va poder salvar la criatura. A més d'aquesta nena, la dona en deixava dues més. -Foto d'un pare desesperat i trist PERSONAtgE b (Eloy) El pare estava desesperat, com s'ho faria per cuidar ell sol a 3 nenes? -Foto de por PERSONATGE C (Paula) El pare va començar a trobar-se coses paranormals, com si un fantasma cuides a les seves filles. -Foto de por PERSONATGE D (Carla) Què creieu que contestaven les nenes quan els preguntaven qui les cuidava? -FINAL: Foto llibre (Carla) Si t'agraden els misteris, aquest conte és per a tu! Veu de nena terrorífica: la mama... Crèdits
    u de nena terrorífica: la mama... Crèdits)
  • Activitat sobre El noi del pijama de ratlles de l'autor John Boyne, pels LAKARENMANDA  + (UN noi de berlin se'n va a viure al costat d'Auswithch on es fa amic d'un jueu.)
  • Activitat sobre La fallera calavera de l'autor Enric Aguilar, pels Legends  + (Un 12 març qualsevol a la ciutat de Valènc
    Un 12 març qualsevol a la ciutat de València conptaven un fet en les notícies, a la televisió, en els diaris, en definitiva, en tots els mitjans de comunicació que existien fins eixe moment. Aquest esdeveniment era una mascletà abundant en pólvora, la més gran que s'havia fet en la història de tota la Comunitat Valenciana, amb més de nou-cents quilograms de pólvora. Aquesta mascletà tots deien que se celebrava el 19 de Març com cada dia de Sant Josep. Van anar passant els dies a la ciutat de València i només es comentava: "Vas a anar a la mascletà?", "Anem a morir per fer-la amb tanta pólvora "," Estic nerviós per aquest fet". Fins que va arribar el dia. Tots els comentaris que s'escoltaven en els carrers eren aquests, amb alguna que altra modificació depenent de la persona que ho diguera. Va arribar el tan esperat dia, i com tots els dies de Sant Josep, la gent es va despertar amb la despertà, excepte els que dormien com els coales en les branques de l'arbre que habitaven. Els turistes que estaven per València, es van espantar perquè mai es van despertar amb una ona de sons així, harmoniosos per als valencians, per als turistes era com un taladre al seu cap que no finalitzava fins que acabés l'acte. Va arribar el migdia. Els que estaven dormint, ara estaven en qualsevol bar dels carrers dels voltants de la plaça on s'havia de celebrar la mascletà. Estaven amb un parell de xurros amb xocolata per esmorzar, i mentrestant, alguns locals van treure pilotes grans perquè la gent no s'avorrira a l'espera del començament de la mascletà. Quan quedava encara mitja hora perquè comencés, la gent no es podia moure, i les pilotes que havien tret els locals ja no es podien moure amb la facilitat que tenia uns deu minuts abans, ara es jugava amb el cap dirigint-la fins que a deu minuts abans que començara l'acte, quan els locals reclamaven les seées pilotes, i només les van guardar es va sentir: "PUM!". La gent va embogir amb aquest so que marcava que quedava poc perquè comencés l'acte tan esperat per tots. Es va escoltar un altre "PUM!" i la gent ja estava aplaudint nerviosa, tan nerviosa que a alguns els van entrar ganes de pixar perquè no podien esperar més temps. Va sortir la fallera major a dir les paraules tan esperades per tota la gent que presenciava el l'acte fins i tot per la seva cort d'honor, que estava al seu costat. -Senyor Pirotecnic, pot començar la mascletà!.- S'escoltà l'últim avís i donà començ al gran acte esperat per tots els espectadors, la gent sentia de tot per aquest so: els valencians pau, tranquil·litat, com una melodia de Mozart, aquest era el semblant per als valencians, com si esperessin La dominant, La sensible i finalitzar amb La tònica. En canvi, els turistes que pensaven que era un luxe poder anar a contemplar tal acte. A alguns els va encantar escoltar tal soroll, altres, en canvi, veien que la gent entreobria la boca, i aquest gest de entreobrir-la no ho entenien perquè ells es tapaven les orelles en pensar que tants decibels per al timpà era dolent per a la seva salut. Arribà el terratrèmol, els valencians van embogir, i en aquest instant passaven uns cavallers per fer una actuació, els cavalls, es van espantar perquè no suportaven tant soroll i van començar a córrer per intentar salvar les seues vides, pel camí varen atropellar molta gent, la van arrossegar per terra fins a tal punt de produir molts ferits i alguns morts. La gent, mentre els cavalls els atropellaven, s'allunyava com podia d'ells però qualsevol cosa que fessin era impossible i si el cavall passava per on estaves podies ser ferit o morir. La mascletà va finalitzar, i els cavalls, es van calmar poc a poc, ara només estaven espantats perquè no sabien si tornaria a succeir, mentre, la gent aplaudia per la mascleta als carrers on no hi havia cavallers. Als cinc minuts,van arribar diverses ambulàncies i van determinar cent vint ferits i trenta morts en el minut que varen embogir els cavalls. Des de llavors l'empresa va haver d'indemnitzar dos-cents mil euros durant deu anys a totes les famílies dels ferits, va suspendre tots els seus actes en setmanes de falles i en la resta de l'any perquè no tenien més diners que cent cinquanta mil euros i esperaven obtenir benefici amb l'actuació que tenien a les 17:00 a la Plaça de la Verge de València. Però a ells els va resultar estrany que ocorregués això amb els cavalls.
    trany que ocorregués això amb els cavalls.)
  • Activitat sobre Mar i cel de l'autor Àngel Guimerà, pels Les Literàries  + (Un amor a cada port Després de la mort de
    Un amor a cada port Després de la mort de la mare dalt del vaixell, em trobava sol davant la immensitat del món. Al cap de dues setmanes vam arribar a port. Era una ciutat nova i estranya per a mi. No sabia on anar ni què fer. Em passava les setmanes pidolant i robant pel carrer, com molts altres nens. Un dia mentre caminava pels mercats d'Alexandria, un vell pagès va sorprendre'm agafant una poma d'una fruiteria. Aleshores, per una vegada, la sort va somriure'm i el vell va proposar-me allotjament, un sostre i menjar a canvi d'algunes feines. Però al cap d’un temps les feines inicials van acabar convertint-se en esclavatge. Vaig decidir escapar-me. M'alçava del llit cap a les dues decidit a abocar-me a allò que el destí em tenia preparat. La meva pell notava com el fred s'enganxava al voltant del cos. Vaig caminar durant hores fins que vaig arribar a l'últim bar del port, on hi havia una mena de taberna, l'única que encara tenia els llums encesos. Mort de fred, vaig decidir demanar una calenta cervesa de mantega. Entre els mariners va aparèixer una bonica jove, que a mesura que s'anava apropant el meu cor bategava més fort: – Què fa un jovenet tan ben plantat com tu a aquestes hores de la nit i en aquest bar? Necessites els meus serveis? Els dilluns gairebé no tinc feina. Véns a casa? Jo, emmudit i perplex, no sabia què respondre davant la proposta que m'havia fet aquella bella dona, ja que no entenia de què anava tot allò. Finalment, després de rumiar una bona estona vaig caure-hi: havia anat a parar en un prostíbul. Aquella jove devia interpretar la meva cara d'incredulitat i va tornar-ho a intentar. Va refer la proposta d'una manera més subtil: – Sento haver-te espantat, sóc la Yasmin, treballo en aquest bar. Què fas aquí? Després de xerrar una estona amb ella em vaig adonar que les seves intencions eren completament diferents de les inicials. Vaig contestar: – No tinc res, sóc orfe. M'acabo d'escapar d'una vida horrible que desfeia amb angoixa les meves esperances. Ella va somriure, assentint. Era la primera persona que m'entenia i no sentia pena davant la meva situació. Era diferent: – T'entenc més del que et penses. No tots hem pogut viure una vida fàcil, m'incloc. Jo llavors era un nen i no n'entenia gaire, de preguntes indirectes, així que ho vaig fer directament: – Com vas arribar aquí? – Jo també em vaig escapar de casa... Veia el dolor en els ulls d'aquella noia, mentre dues llàgrimes baixaven veloçment per les seves galtes. Després d'aquesta trista història vaig acompanyar-la al camerino i una vegada canviada vam sortir d'aquell lloc de mala mort. No sé quants carrers vam creuar ni quants barris vam recórrer fins arribar a la seva residència. Potser era per l'esgotament que portava a sobre. No sabia on em portava, l'únic que percebia era la pobresa creixent de cadascun d'aquells ambients. La seva casa era molt petita, humil i senzilla. Ella va ensenyar-me la seva habitació i va dir que compartiríem llit si no em feia res, ja que no en tenia cap altre. Sense pensar en res més que el meu cansament acumulat vaig adormir-me en un instant. Al matí següent va despertar-me amb suavitat. Encara no havia sortit el Sol. Em va dir que se n'anava al port, que allà hi havia molt bon negoci i molts clients: mariners que arribaven de ports llunyans a trenc d'alba. També digué que podia quedar-me a casa seva, però que si havia de sortir tanqués amb un cop de porta. Vaig decidir acompanyar-la. Havent arribat al port, ella va començar a flirtejar amb els seus clients habituals, davant dels quals jo no hi feia res. Així doncs, havia arribat el moment d'acomiadar-nos. Sempre la portaria al cor ja que la Yasmin m'havia ensenyat valors dels quals havia prescindit des de la mort de la mare. Va fer créixer el meu esperit de competitivitat, afany de superació i proximitat envers la vida. Vaig caminar una estona fins que vaig veure un home que tot cridant deia que buscava tripulació, i m'hi vaig apuntar sense pensar-ho. Tan sols tenia setze anys. No era conscient del tomb que la meva vida faria quan embarqués al Galileo. En un any vaig guanyar-me la confiança del capità del vaixell, i ja de gran el capità decidí quedar-se en un port per compartir el que li quedava de vida junt a una bella dama, la qual estimava bojament. Durant els anys següent vaig anar solcant els mars, vivint el meu dia a dia sense saber què m'esperava l'endemà, abocat al meu destí. Al llarg del meu viatge vaig conèixer i deixar enamorades moltes dones, cadascuna a diferents ports. Però cap d'elles em va deixar tanta marca com la Yasmin, exceptuant d'una: la Nura. Tot va començar mentre desembarcàvem al port de Constantinoble. Baixant del vaixell, vaig fixar-me en una pedra preciosa que portava una noia en un collaret. Vaig intentar creuar-hi pel costat per comprovar si encara mantenia la pràctica com a lladregot i poder robar-li el collaret que tant m'havia cridat l'atenció. Poc a poc, anàvem apropant-nos l'un a l'altre, sense ser conscients del que anava a passar. La meva mà es preparava per cometre el robatori, mentre ella duia un somriure maliciós als seus carnosos llavis. Tres passes, dues passes. S'acostava el moment. Una passa... i aixeco ràpidament la mà direcció al seu coll amb l'objectiu de poder desfer-li el nus del collaret, fregant-li el clatell. Vaig immortalitzar el moment de posseir aquella valuosa peça entre les meves mans, com un cofre en les d'un pirata. Seguí caminant com si res, pensant en el meu triomf i memorant vells temps com a lladre. De sobte vaig sentir una enrabiada i picant veu, dirigida cap a mi, que cridava: – Eh, tu! Torna'm això, que és meu! A més, a tu no se't veu necessitat! – Només recordava vells temps, com te n'has adonat, però? Ella em va explicar que ja feia anys que estava ficada en el món dels robatoris i que sabia molt bé de què anava tot allò, que ho coneixia perfectament. Vaig proposar que m'acompanyés a prendre una bon got de rom com a forma de disculpa. Però un got es va acabar convertint en dos, i en tres, i en quatre. Quan portava una bona ració d'alcohol a sobre ella es va aixecar, es va posar la mà a la butxaca i em va tirar un rellotge que em pertanyia. S'acomiadà tot dient: – A Constantioble vigila bé tot el que tens. No et pots fiar de ningú. Espero que ens veiem aviat. Per cert, el meu nom és Nura. Aquella nit no vaig parar de pensar en ella, així que el dia següent vaig anar al mercat. Necessitava trobar-la. Recorrent com un boig tots els carrers al voltant i dins del mercat, vaig trobar-la en una cantonada, ajaguda amb la seva típica rialla confiada i menjant una poma que segur que havia estat robada. El temps transcorria mentre passàvem tardes junts. Cada dia endarreria més el viatge amb alguna excusa, però en realitat només volia estar amb ella. Els mariners s'estaven afartant de mi a mesura que jo els ajornava la sortida de Constantinoble per una pirata. Passat un mes, vaig decidir que havia arribat l'hora d'establir-me en un lloc i formar una família, deixant de banda els meus problemes, els quals ella havia fet que oblidés. Vaig vendre el meu estimat Galileo a uns desconeguts que van prometre cuidar-lo. Tot anava bé fins que un dia d'estiu arribà un vaixell al moll. Ella havia sortit a comprar com cada dissabte al matí. Jo vaig decidir anar a fer un tomb pel port, aquell lloc on havia viscut tantes experiències. De sobte, mentre caminava apreciant la bona vida que portava, vaig veure sortir la Nura d'un vaixell, mentre s'acomiadava d'un home apassionadament, amb un petó. El món se'm va ensorrar. No vaig voler cap explicació ni la necessitava. Decebut i impotent vaig arrencar a córrer cap a casa. Això ja devia anar de lluny. Vaig recollir totes les meves coses, però abans de marxar li vaig escriure una nota: Tota esperança amb tu s'ha esfumat. Els anhels d'amor per tu han estat en va, i ja res em farà oblidar-te. Vaig deixar-ho tot enrere i m'has traït. Has destruït l'única espurna d'amor que em quedava. Adéu per sempre, Nura. Vaig fer un cop fort de porta, deixant enrere tots els meus records, al mateix temps que una llàgrima recorria riu avall la meva galta. Ja no confiaria en cap més dona. Em vaig dirigir al port amb la intenció de comprar un altre vaixell amb els diners que encara tenia, i d'embarcar-me en un llarg viatge. Potser aquest era el meu veritable destí i ningú m'estimaria mai més. Estava ple d'odi contra les dones i contra els cristians. La ira va revifar dins meu.
    els cristians. La ira va revifar dins meu.)
  • Activitat sobre La pell freda de l'autor Albert Sánchez Piñol, pels JuanMarc  + (Un antic lluitador de la independència d'I
    Un antic lluitador de la independència d'Irlanda, desmotivat pels esdeveniments del món occidental, decideix esborrar la seva personalitat i fugir de la societat on viu. Accepta una oferta de treball d'oficial atmosfèric per un any en una illa perduda al mig de l'oceà Atlàntic, on no hi ha més que un far i està lluny de qualsevol ruta marítima. En aquesta illa només hi ha un habitant, l'oficial de senyals Batís Caffó, que no fa cas ni ajuda l'irlandès, l'ignora tot i la informació que té de l'illa. Així que el protagonista ha de passar sol unes nits assetjat per l'atac d'uns éssers monstruosos en la seva cabana de fusta, que anomena granotots, o, posteriorment, els "citauca". Gràcies a la seva astúcia aconsegueix quedar-se al far amb Caffó i així poden resistir als atacs dels granotots. Descobreix com aquest té un d'aquells éssers, la femella Aneris, que no només té domesticat, sinó que també li serveix d'amant. Tot i que l'irlandès primer pensa que els granotots són dolents i volen matar sense motiu, després de conèixer Aneris la desitja i els veu amb sentiments. Però Caffó no s'ho vol creure.
    sentiments. Però Caffó no s'ho vol creure.)
  • Activitat sobre L'home de la maleta de l'autor Ramon Solsona, pels HotelVela  + (Un antic músic d'orquestres de ball decide
    Un antic músic d'orquestres de ball decideix, un bon dia, fer la maleta i viure un mes a casa de cada una de les seves tres filles. L'home sempre ha anat a la seva i, ara, les filles el sorprenen amb una vida i un models de família que no entén. El món va molt de pressa. Descol·locat però gat vell, mira al seu voltant amb una mirada càustica i explica el que veu en un relat divertit i sense complexos, tal com raja. L'home de la maleta n'ha vist de tots colors i se sent un supervivent, un individualista obsessionat per la família, un espavilat que necessita afecte. Quan menys s'ho espera, les investigacions obertes sobre el seu passat fan un tomb sorprenent que el trasbalsen.
    fan un tomb sorprenent que el trasbalsen.)
  • Activitat 2 sobre L'home de la maleta de l'autor Ramon Solsona, pels HotelVela  + (Un antic músic d'orquestres de ball decide
    Un antic músic d'orquestres de ball decideix, un bon dia, fer la maleta i viure un mes a casa de cada una de les seves tres filles. L'home sempre ha anat a la seva i, ara, les filles el sorprenen amb una vida i un models de família que no entén. El món va molt de pressa. Descol·locat però gat vell, mira al seu voltant amb una mirada càustica i explica el que veu en un relat divertit i sense complexos, tal com raja. L'home de la maleta n'ha vist de tots colors i se sent un supervivent, un individualista obsessionat per la família, un espavilat que necessita afecte. Quan menys s'ho espera, les investigacions obertes sobre el seu passat fan un tomb sorprenent que el trasbalsen.
    fan un tomb sorprenent que el trasbalsen.)
  • Activitat 3 sobre L'home de la maleta de l'autor Ramon Solsona, pels HotelVela  + (Un antic músic d'orquestres de ball decide
    Un antic músic d'orquestres de ball decideix, un bon dia, fer la maleta i viure un mes a casa de cada una de les seves tres filles. L'home sempre ha anat a la seva i, ara, les filles el sorprenen amb una vida i un models de família que no entén. El món va molt de pressa. Descol·locat però gat vell, mira al seu voltant amb una mirada càustica i explica el que veu en un relat divertit i sense complexos, tal com raja. L'home de la maleta n'ha vist de tots colors i se sent un supervivent, un individualista obsessionat per la família, un espavilat que necessita afecte. Quan menys s'ho espera, les investigacions obertes sobre el seu passat fan un tomb sorprenent que el trasbalsen.
    fan un tomb sorprenent que el trasbalsen.)
  • Activitat 4 sobre L'home de la maleta de l'autor Ramon Solsona, pels HotelVela  + (Un antic músic d'orquestres de ball decide
    Un antic músic d'orquestres de ball decideix, un bon dia, fer la maleta i viure un mes a casa de cada una de les seves tres filles. L'home sempre ha anat a la seva i, ara, les filles el sorprenen amb una vida i un models de família que no entén. El món va molt de pressa. Descol·locat però gat vell, mira al seu voltant amb una mirada càustica i explica el que veu en un relat divertit i sense complexos, tal com raja. L'home de la maleta n'ha vist de tots colors i se sent un supervivent, un individualista obsessionat per la família, un espavilat que necessita afecte. Quan menys s'ho espera, les investigacions obertes sobre el seu passat fan un tomb sorprenent que el trasbalsen.
    fan un tomb sorprenent que el trasbalsen.)
  • Activitat 2 sobre Tirant lo blanc de l'autor Joanot Martorell, pels Lbabot  + (Un banner per a Tirant!)
  • Activitat sobre La noia del descapotable de l, pels Pauvives  + (Un bon dia d’estiu, em desperto sobtadamen
    Un bon dia d’estiu, em desperto sobtadament per un fort cop a l’habitació del costat. Em vesteixo apressadament per investigar què hi passava. Surto per la porta de la meva habitació, em disposo a obrir la porta d’en Pol però un munt de roba impedeix que hi pugui passar. Pico fort a la porta, no m’escolta el gamarús del meu germà, té la música massa alta. Pico i pico però com si fos un talp sota terra no escolta res. Baixo les escales de la casa per preguntar què passa amb el Pol i el perquè està tant content. Ma mare no està a casa i mon pare esta treballant. Dons cap problema, em preparo la meva llet calenteta amb una culleradeta de cola-cao i m’espatarro al sofà amb intenció de no moure-m'hi. Acabat el meu temps de descans, recordo que havia quedat amb el Peter ja que el vaig deixar tirat en aquella escola tan pija i superficial. Pujo les escales i trobo tot de roba pel terra, era l'habitació del Pol que estava desbordada de roba. Vaig entrar a l’habitació a la força com si fos una jungla frondosa a través de la roba. En Pol està estirat al llit amb els cascos al màxim. Pregunto al Pol el perquè està amb tot pel terra, tot fet un desastre. Em parla d’un viatge que farem amb la família al dia següent. Ens anirem de viatge al País Basc. Em quedo bocabadada, sobtada perquè no en sabia res. Reflexiono i reflexiono i penso que em podria escapar amb el Peter. El tenia mol abandonat i el vaig deixar en aquell col·legi i d'allí no vaig comunicar-me més amb ell. Uns dies més tard, quan ja érem a l'aeroport, quedo amb el Peter a l'aeroport, li explico el que sentia per ell i li demano perdó per tan ximple que havia sigut. El Peter amb cara enfadada se'm queda mirant profundament als ulls, me'l miro, m'aproximo a ell i el beso.
    ls, me'l miro, m'aproximo a ell i el beso.)
  • Activitat sobre El temps de l'oblit de l'autor Jordi Sierra, pels Les poupou  + (Un cop acabat l’estiu, en Carles es va pla
    Un cop acabat l’estiu, en Carles es va plantejar un milió de preguntes de difícil resposta. Tot el que havia mogut la seva vida ha quedat enrere, sense el final que ell esperava. Per què? La idea que l’havia envoltat a principis d’estiu, el fet de venjar-se de la mort del seu pare, començava a fer-se més dèbil, a perdre importància, a quedar en un tercer pla. L’amistat que havia crescut entre els dos amics era cada cop més inevitable, pel que feia a en Carlos, i els interessos que l’havien mogut fins aleshores, havien marxat deixant lloc a una relació vertadera. En Carlos se’n va adonar que matant l’assassí que va acabar amb la vida dels seu pare, no arreglaria pas res. Els dos nois havien viscut sense la figura paterna, així que ambdós coneixien de primera mà les dificultats que això suposa. És per aquest motiu que en Carlos va abordar l’objectiu d’acabar amb la vida d’un ex-etarra ja que d’aquesta manera obligava al pobre Tetxu, el qual no tenia culpa de res, a patir i sofrir tant com ell ho va fer, fins i tot encara més que vivint sense conèixer qui era realment el seu pare. El lleidatà està segur que el temps de l’oblit serà del tot profitós en tots els sentits. Serà de bona ajuda a l’hora de fer viatjar la seva ment, retrobant-se amb els seus propis pensaments, fins al moment que tot va començar i fer balança de tot allò, bo i dolent, que l’ha ajudat a créixer, incloent-hi, per suposat, la seva amistat amb en Tetxu. Potser la manca de pare que han patit els dos amics, pot ser una bona coincidència per començar una amistat eterna. Una amistat que no els hi permetria, en cap moment, girar els ulls al passat i començar novament un tiroteig de bales oblidades que no farien res més que obrir les ferides ja curades.
    res més que obrir les ferides ja curades.)
  • Activitat 2 sobre Dràcula de l'autor Bram Stoker, pels Va i bé  + (Un cop llegit Dràcula, volem transmetre el
    Un cop llegit Dràcula, volem transmetre el viatge de Jonathan al castell de Dràcula, el viatge de la Mina amb la Lucy i les coses que passen durant tot el seu viatge, les vivències del Seward i el seu pacient, en Dràcula a Londres amb la Mina i el seu amor passional, perquè l’amor i la immortalitat creiem que és una de les idees principals que transmet el llibre. Per transmetre tota aquesta informació, farem un tràiler amb forma d’stopmotion.
    , farem un tràiler amb forma d’stopmotion.)
  • Activitat 2 sobre La fallera calavera de l'autor Enric Aguilar, pels Legends  + (Un dia una fallera anomenada Sofia Alarcón
    Un dia una fallera anomenada Sofia Alarcón es va reunir amb les falleres de la Cort d'Honor per a organitzar una festa, perqué s'anava a casar tres dies més tard que el dia de la mascletà, és a dir, el 22 de març. El que havien pensat era anar a la mascletà, anaven cadascuna a la seua casa a posar-se roba de gala i eixir a sopar totes. Ja una vegada que hagueren dinat, contractar un boy per a elles en la casa de la fallera i poder estar totes de festa amb el boy. Va arribar el dia tan esperat per a la fallera i, començà la mascletà. Però va ocórrer un accident en la mascletà, on la fallera va morir perquè el vent havia mogut uns explosius de la mascletà. Aquesta notícia va arribar a tots els llocs possibles per mitjà de la televisió, fins al seu noi,que es va posar a plorar perquè ell l'estimava molt com per a perdre-la. A més, ell, es va sentir pitjor, perquè ell ja havia fet el seu comiat amb els seus col·legues i una stripper que varen contractar. Es va sentir que ell era infidel i ,com que no podia tindre tant de dolor acumulat en el seu cos i la seua vida ja no tenia sentit sense ella, es va haver de suïcidar. La Cort d'Honor quan es va assabentar d'aquesta tragèdia el primer que feren va ser plorar com mai havien plorat. Després totes amb tristesa trucaren al boy i li digueren que no podien fer la festa perquè la protagonista havia mort.
    a festa perquè la protagonista havia mort.)
  • Activitat sobre La fallera calavera de Enric Aguilar, pels Legends  + (Un dia, una fallera anomenada Sofia Alarcó
    Un dia, una fallera anomenada Sofia Alarcón, es va reunir amb les falleres de la Cort d'Honor per a organitzar una festa, perque s'anava a casar tres dies més tard que el dia de la mascletà, es a dir, el 22 de març. El que havien pensat era anar a la mascletà, anaven cadascuna a la seua casa a posarse ropa de gala i eixir a dinar totes. Ja una vegada que han dinat, contratar un boy per a elles en la casa de la fallera i poder estar totes elles de festa amb el boy. Va arribar el dia tan esperat per a la fallera i, començà la mascletà. Però va ocorrer un accident en la mascletà, que la fallera va morir perque el vent ha mogut uns explosius de la mascletà. Aquesta noticia va arribar a tots els llocs posibles per medi de la televisió,fins al seu noi,que es va posar a plorar perque ell la volia molt com per a perdre-la ,a mes, ell, es va sentir pitjor, perque ell ja havia fet la seua despedida en els seus colegues i, una stripper que varen contratar, es va sentir que ell era infidel i, per tant, com no podia tindre tant dolor acumulat en el seu cos,la seua vida ja no tenia sentit sense ella, i per tant, es va tindre que suïcidar. La Cort d'Honor quan es va enterar d'aquesta tragèdia el primer que feren va ser plorar com nunca havien plorat. Després totes en tristesa trucaren al boy i li digueren que no podien perque la que feia la festa havia mort.
    en perque la que feia la festa havia mort.)
  • Activitat sobre L´últim dia abans de demà - Eduard Márquez, pels Helemoni  + (Un home sol, en una platja d'El Port de la
    Un home sol, en una platja d'El Port de la Selva, que ho ha perdut tot. Després de la mort de la filla, desesperat i trist, intenta entendre el que ha passat en els últims mesos i repassa la seva vida. La novel·la es desplega en capítols curts i dinàmics, alternant el present -a poc a poc anem descobrint que la nena ha estat assassinada-, la infantesa del protagonista sota la influència d'una mare inestable i una educació rígida i castrant a càrrec dels capellans, i la joventut -ell i el seu millor amic Robert s'enamoren de la mateixa noia; és el moment de les drogues, l'alcohol, la iniciació a la vida i al sexe. Magistral i intensa, molt ben construïda, la novel·la explora els matisos i perills de l'amistat, la fragilitat dels nostres móns, i de les nostres conviccions, i el preu que paguem per la renúncia als nostres somnis de joventut.
    a renúncia als nostres somnis de joventut.)
  • Activitat sobre L'últim dia abans de demà de l'autor Eduard Márquez, pels Emma-Marina  + (Un home sol, en una platja d'El Port de la
    Un home sol, en una platja d'El Port de la Selva, que ho ha perdut tot. Després de la mort de la filla, desesperat i trist, intenta entendre el que ha passat en els últims mesos i repassa la seva vida. La novel·la es desplega en capítols curts i dinàmics, alternant el present -a poc a poc anem descobrint que la nena ha estat assassinada-, la infantesa del protagonista sota la influència d'una mare inestable i una educació rígida i castrant a càrrec dels capellans, i la joventut -ell i el seu millor amic Robert s'enamoren de la mateixa noia; és el moment de les drogues, l'alcohol, la iniciació a la vida i al sexe. Magistral i intensa, molt ben construïda, la novel·la explora els matisos i perills de l'amistat, la fragilitat dels nostres móns, i de les nostres conviccions, i el preu que paguem per la renúncia als nostres somnis de joventut.
    a renúncia als nostres somnis de joventut.)
  • Activitat sobre Les noies de filferro de l'autor Jordi Sierra i Fabra, pels Sergipau  + (Un jove periodista indaga la vida de diver
    Un jove periodista indaga la vida de diverses models que van viure al límit, como sol ser habitual al món de les ''top'', i tracta d'aclarir el misteri d'una de les més famoses, desapareguda fa deu anys. El vaig llegir perquè m'ho van regalar, i veritat és que em va agradar molt. La forma en què el periodista va reunint les pistes per a trobar a Vània, la exmodel, et captiva i et fa interessar-te pel llibre fins la darrera pàgina.
    ssar-te pel llibre fins la darrera pàgina.)
  • Activitat sobre L'aniversari de l'autora Imma Monsó, pels Helena Rey  + (Un matrimoni de quaranta anys xerra en el
    Un matrimoni de quaranta anys xerra en el cotxe mentre es dirigeixen cap a un lloc especial per a ells, o almenys per a ell, ja que ell és l'únic que sap cap on es dirigeixen degut que és el regal que li fa a la seva dona. Aquest present no és més que un intent desesperat per sorprendre-la i resultar imprevisible als seus ulls, ja que la flama de l'amor s'ha anat apagant per a ella.
    ma de l'amor s'ha anat apagant per a ella.)
  • Activitat 2 sobre L'aniversari de l'autora Imma Monsó, pels Helena Rey  + (Un matrimoni de quaranta anys xerra en el
    Un matrimoni de quaranta anys xerra en el cotxe mentre es dirigeixen cap a un lloc especial per a ells, o almenys per a ell, ja que ell és l'únic que sap cap on es dirifeixen degut que és el regal que li fa a la seva dona. Aquest present no és més que un intent desesperat per sorprendre-la i resultar imprevisible als seus ulls, ja que la flama de l'amor s'ha anat apagant per a ella.
    ma de l'amor s'ha anat apagant per a ella.)
  • Activitat 3 sobre L'aniversari de l'autora Imma Monsó, pels Helena Rey  + (Un matrimoni de quaranta anys xerra en el
    Un matrimoni de quaranta anys xerra en el cotxe mentre es dirigeixen cap a un lloc especial per a ells, o almenys per a ell, ja que ell és l'únic que sap cap on es dirifeixen degut que és el regal que li fa a la seva dona. Aquest present no és més que un intent desesperat per sorprendre-la i resultar imprevisible als seus ulls, ja que la flama de l'amor s'ha anat apagant per a ella.
    ma de l'amor s'ha anat apagant per a ella.)
  • Activitat sobre La pell freda de l'autor Albert Sánchez Piñol, pels Ferran-Vicente  + (Un noi jove, provinent d'Irlanda, desembar
    Un noi jove, provinent d'Irlanda, desembarca a la platja d'una illa del sud de l'Atlàntic amb una xalupa, ja que decideix allunyar-se de la guerra que està succeint al seu país d'origen. Un cop ja ha arribat, el sorprèn que l'únic habitant de l'illa no surti a rebre'l. Però aviat descobreix que apareixen cada nit molts visitants misteriosos i amenaçadors. Des d'aquest moment, la seva vida -que haurà de compartir amb el brutal Batís Caffó (l'altre habitant de l'illa) i l'Aneris, la de la pell freda la qual és l'esclava d'en Batís- es converteix en una lluita frenètica amb ell mateix i amb els altres, on es barregen els sentiments de rebuig i de desig, de crueltat i d'amor, de por i d'esperança.
    e crueltat i d'amor, de por i d'esperança.)
  • Activitat sobre Elles també maten de l, pels WikiRetards  + (Un reflex a la mirada Un home camina sol
    Un reflex a la mirada Un home camina sol per la nit fosca, per un carreró estret. Veu una noia molt bonica espera a la parada autobús, s’assenta al seu costat a la banqueta. -Creus en l’amor a primera vista o he de tornar a passar. La noia riu, posar-se vermella: - Jo crec que has de tornar a passar. Els dos rigueren; -em dic Ibraïm. -Encantada, em dic Ariadna. -Ariadna a on vas aquestes hores de la nit? -Tornava a casa, he estat amb uns amics. -Vens d’una festa? No aniràs beguda? Rigué, - he begut una mica, però controlo. -Segur que no necessites cap ajuda? Si vols t’acompanyo a casa. La noia es va sorprendre de la directa de aquest estrany. -No gràcies, puc anar tota sola. En aquell mateix moment passà l’autobús, - que tinguis una bona nit Ibraïm. -No no si ara hi pujo. Els dos nois pujaren a l’autobús, la noia semblava inquieta, l’home no parava de mirar-la i somriure. L’Ariadna/ va arribar a la seva parada i baixar ràpidament. L’home curosament també baixar, la va seguir carrer amunt fins arribara la seva casa. Quan ella obrir la porta saltar-li al damunt i tombar-la: -Però que coll* fots? Això és l’últim que recordà l’Ariadna. Ara estava lligada al seu llit mentres l’estrany de l’autobús la violava i li pegava, de sobte prengué consciència cridà que parés. L’home seguia empenyent-la pel darrere. De sobte va veure que l’home agafà una llampara i golpejar-la al cap. L’home va sortir del llit i es va vestir. En aquell mateix moment la Ariadna encara estava viva i respirant mentres tenia la llampara damunt del cap mentres gotejava la sang del seu cap. L’home va agafar un ganivet de la seva motxilla i va tallar la senyoreta en petits troços de carn, en va agafar uns quants de la cuixa, on hi havia més greix i se la va menjar crua. El que va sobrar ho va deixar en unes bosses de brossa que va posar en el jardí de darrere on després més tard les recolliria. Aquest era l’extrany “hobbie” de l’Ibraïm, com a la llegenda del cor menjat, es recorreix a el canibalisme per castigar una ànima, però la diferència amb aquesta es que aquí es per castigar a la seva pròpia ànima. Ibraïm vivia a Síria quan un dia uns fanàtics del dictador van entrar a casa seva i van matar tota la seva família quan ell només tenia 9 anys. Des d’aquell moment Ibraïm o va ser el mateix. El van enviar a un internat de França on va estar fins els 18 anys planejant la seva venjança a aquest Món i al seu deu. Des de que va sortir de l’internat a anat voltant pel món, venjant-se amb tota pobre persona que es trobi al seu camí i que trobi que pot tenir alguna cosa a veure amb el que li va passar a la seva família, o simplement que sigui molt maca. Com el que li ha passat a aquesta noia, que estava en el lloc equivocat amb el pirat equivocat. Així és la vida d’Ibraïm.
    rat equivocat. Així és la vida d’Ibraïm.)
  • Activitat sobre Quan deixàvem de ser infants de l'autora Gemma Pasqual i Escrivà, pels La paraula viva  + (Un soterrar i una sorpresa Miquel va pren
    Un soterrar i una sorpresa Miquel va prendre el primer avió al dia següent. Arribà molt fatigat del llarg viatge a l’aeroport de Manises. Ja estava altra vegada en València i s’encaminava amb l’Enrico cap a Burjassot per primera vegada des de fa molts anys. Anava a tornar a xafar la terra on s’havia criat i de la qual va dir que mai més tornaria a xafar fins que Franco morira. Ell seguia amb la terrible tristesa que li omplia el cor pel seu estimat i millor amic des de la infantesa; Vicent Andrés Estellés. I durant el trajecte en taxi va derramar algunes llàgrimes al recordar el passat. Es varen hostatjar en un hotel a prop del seu poble. Varen deixar les seues pertinences i s’anaren a donar el condol als familiars. Quan aplegaren, instintivament, Miquel va buscar Carmina i li va donar una abraçada mentre els dos ploraven com uns descosits. L’Enrico no va poder evitar soltar-hi uns plors al vore el seu company tan dolgut. Hi havia molta de gent en el vetlatori, Vicent era molt estimat. Al matí següent va ser el soterrar i tots dos es van vestir de negre per donar-li l’últim adéu a un gran poeta i millor persona, Vicent. En el rostre del assistents es percebia un gran dolor. En un moment Miquel va alçar el cap i va veure una dona molt prima, i amb les cames molt llargues; el primer que li va venir al cap va ser aquell dia quan els dos amics estaven jugant amb la pilota i van aparèixer unes llargues cames parant la pilota que se li havia escapat. Es va quedar pensatiu, però prompte es va oblidar i va continuar rendint-li homenatge al Vicent dedicant-li unes paraules que van commoure tot el món. Quan va terminar va tornar a vore a aquesta dona altra vegada i se li va acostar. Ell li va dir: - Perdona, m’ets molt familiar, et conec? - Ho sent molt però si et conec , ara no caic. - De segur que no? És que et trobe molt familiar, ets família de Vicent? - No, va ser un amic de la infantesa, res més. Veig per les teues paraules que el coneixies molt bé... - Sí, va ser el meu millor amic des de la infantesa. Els dos es van quedar mirant, i sorpresos van dir alhora: - Tu no seràs... Miquel! –Harmonia! - Déu meu! Com has canviat Miquel... Quina alegria! – Va dir sostenint les llàgrimes. - I tu, i tu!, els anys no perdonen- Va fer una rialleta per dissimular tantes emocions alhora i tantes llàgrimes a la vegada. – Mare meua! I que fas ací? Com t’has assabentat? - Ho vaig llegir a la premsa, i vaig decidir vore’l per última vegada; no sabia res de vosaltres ni del vostre paradís; vaig arribar fa uns mesos de Madrid. L’Enrico que passava pel seu costat amb Carmina li va fer un somriure molt dolç, i ell el va agafar del braç i el presentà a l’Harmonia com la seua parella sentimental. No s’ho esperava encara que no es va sorprendre molt. L’Enric es va alegrar per aquell retrobament, el seu amat estava molt trist però al tornar-se a trobar amb Harmonia li va tornar un poc el color en eixe moment tan dur per a ell. Més tard es van anar a prendre unes copes a un bar per ofegar les penes i Harmonia li va preguntar què va ser de la seua vida després de la seua partida; ell li ho va contar tot i després va ser el torn d’ella que va començar així: -Aquell dia de fa tant de temps, quan vaig fugir amb la companyia de teatre, va ser un dels dies mes feliços de tota la meua vida. - va fer una pausa, amb els ulls fixos en un punt en l’aire, rememorant imatges de la seua joventut- Mon pare estava fora de la meua vida definitivament, ja no hauria mes baralles, més discussions que causaven tant de sofriment a la meua família. Per fi érem lliures. Amb el temps em vaig adonar que ma mare s’havia tornat a enamorar, però aquesta vegada d’un home que si la faria realment feliç, que si la tractaria com ella es mereixia, Carles. “Vàrem viatjar al centre de Madrid, on ens vàrem buscar la vida per trobar un allotjament temporal on poder passar uns dies. Amb el temps, ma mare i Carles feren la seua relació oficial i, després de guanyar alguns diners treballant al carrer, compràrem una casa en la ciutat. Carles era el pare que mai havia tingut, la felicitat que rodejava a ma mare, la nostra vida. Ens vam convertir en una família de veritat, sempre units. Jo vaig créixer a poc a poc, em vaig fer dona, com sempre havia volgut la meua estimada mare. Quan vaig complir el vint anys, Carles em va posar com actriu principal en una de les seues obres. La nostra companyia s’havia fet famosa amb el temps, més coneguda. Guanyaven més diners i contractàvem a més persones. A vegades actuàvem en llocs importants, a vegades no. Però ser l’actriu principal d’aquella obra em va fer molt feliç. Aquell dia actuàvem per a gent de diners. Havien homes ben vestits a les cadires, atents al que succeïa. Resulta que un d’aquells homes era un caçador de talents. Se’m va acostar al finalitzar la funció i em va passar la seua targeta, dient-me que es posaria en contacte amb mi, amb l’excusa que sentia que jo tenia talent. En temps com els que corrien, tot ple de bombes i guerres, això era un miracle. Dons bé, així va començar tot. Aquell home, anomenat Artur Benicalap, era el que jo deia, un home de negocis. Va veure potencial en mi, es va convertir en el meu mànager, en el meu amic. Ell era espontani, sense por a dir el que pensava, que mantenia els seus valors sempre per davant, amb un cor gegant. Jo em vaig enamorar. El que va passar a continuació ho pots imaginar: La meua fama com a actriu va créixer, anava i venia de diferents teatres, vaig obtenir un nom artístic, “La paraula viva”. Temps després, em vaig casar amb l’Artur. A partir d’aquesta data, la meua vida es va afonar, això es va veure lligat amb la meua infelicitat. Jo l’estimava massa, però ell no em volia; volia pensar que sí, però mai em va voler. Un dia que em vaig quedar assajant el meu paper amb l’altre protagonista de l’obra, es va endinsar per la porta del teatre amb els ulls injectats en sang i cridant com un boig que era una *puta*, que li estava sent infidel. El vaig intentar calmar, però m’alçà el braç i em donà punyada a la boca. Em vaig callar, em va agafar pel braç i se m’emportà a casa. Després d’uns nombrosos incidents pareguts, vaig decidir deixar-lo. L’estimava moltíssim però més m’estimava jo. Més tard, vaig crear una campanya per a les dones maltractades, recol·lectar diners i així poder donar-los un lloc on refugiar-se i tenir on amagar-se, estar protegides de les bèsties amb les quals s’havien cassat i que es pensaven que eren de la seua propietat. Tres anys després de crear aquesta campanya que va ser tot un triomf, va morir de càncer la meua estimada mare. Vaig caure en una gran depressió la qual Carles em va ajudar a superar. Ell no era mon pare, però com si ho fóra. Ho vam passar desgraciadament molt malament durant un període llarg de temps i encara la tinc en la meua memòria viva com el seu aspecte després de tornar a viure, després d’aquell infern que va suportar, bé; que vam suportar. I res, fa uns mesos que vaig tornar a Burjassot, amb Carles. Ens compràrem una casa prop de l’antiga i estem vivint allí. He tingut una vida un tant complicada però ara estic completament en pau. L’Enrico i Miquel es van emocionar en escoltar aquestes paraules tan fortes. Van estar parlant un parell d’hores més i a continuació Harmonia els convidà a sopar a sa casa. Era el començament d’una nova història que compartirien junts altra vegada. Altra vegada com els antics temps, però aquesta sense la innocència, ara eren adults i es forjaria una amistat que duraria per tota una vida.
    una amistat que duraria per tota una vida.)
  • Activitat 3 sobre L'home que plantava arbres de l'autor Jean Giono, pels UltimateTeam  + (Una altra versió de l'home que plantava ar
    Una altra versió de l'home que plantava arbres Hi havia una vegada un cavernícola anomenat Elz buf buf que vivia en una cova a l’entorn d’un paisatge desolat ,perquè hi havia hagut una erupció volcànica .Generalment, Elz buf buf s’alimentava de carn i de fruites. Un dia va agafar una llavor , per atzar ,i va enterrar-la . Van passar molts anys . Era vellet i es trobava molt malament i es va quedar adormit al costat d’un arbre . Aleshores, es va adonar que de la llavor que havia plantat creixia una cosa molt petita que per a ell era una novetat.Passaven setmanes i allò ja semblava un petit inici d’arbre. Ell va pensar: -Com és possible si jo només vaig plantar una cosa molt petita? I just quan va créixer l'arbre del tot Elz buf buf es va morir just al costat ,amb el cap cot i van passar 20 anys. Amb el temps, i els canvis de temperatura,va ploure, va nevar ,va bufar el vent i, al final al cap de molts anys, el cos d'aquest home va acabar unit a l'arbre. Ultimate team:Oriol,Javi,Ray,Kevin,Ignacio
    Ultimate team:Oriol,Javi,Ray,Kevin,Ignacio)
  • Activitat sobre Mecanoscrit del segon origen de l, pels Lectors al poder  + (Una nova versió CAPÍTLOL 1: UNA NIT INOBLI
    Una nova versió CAPÍTLOL 1: UNA NIT INOBLIDABLE L’Alba i el Dídac, després d'estar dues setmanes en aquell bosc, van decidir explorar tot el bosc buscant minerals o animals per alimentar-se, mentres el Dídac cavaba l’Alba caçava. -Mira Alba, crec que he trobat una cosa.-va dir el Dídac. -Això no és res sol és una pedra daurada, espera una pedra dorada això és.... no pot ser, a on l'has trobada?- va preguntar alucinada l’Alba. -Allá al riu hi han un munt com aquestes. -No pot ser ,saps que és aixó? -Doncs no. -Això és or una pedra molt valiosa amb aixó podem ser rics, podem tornar a reconstruir tot el poble sol amb quince de aquestes. -Pero que dius dona t'has begut l’enteniment. -Tu agafa las que puguis ara vinc. L’Alba s’en va anar endinsant-se en el bosc, mentres el Dídac recollìa les pedres de or. Quan l’Alba va arribar portavà tres conills i un porc senglar. Per la nit van dormir tranquil·lament els dos junts, s’abrasaven perquè feia fred i tenien que mantenir-se en calor tots dos però van tenir una conversa que es van enamorar entre ells : -Si no sortim d’aquesta et voldria dir que ets la primera nena en el món que a dormit amb mi, i també que m’has protegit i has parlat amb mi tant com m’has entés, i tambè dir-te que ets la noia més guapa que he vist i la què més he estimat a la meva vida.- li va afirmar en Dídac amb una cara de enamorat. _Oh! Que maco, jo també t’estimo i penso que ets un noi molt intel·ligent, i guapo que tu també m’entens i em fas tenir un somriure a la boca cada dia, que paso junt amb tu.- li va respondre l’Alba amb la cara vermella. Desprès de dir-li això els dos van caure en un peto en el que mai havien estat, després l’Alba va repetir-lo peró ara era ella la que havìa començat. I poc a poc els dos es van anant treure’ns la roba, quedant-se nus i mostrant el calor corporal entre ells. Aquella nit va ser la més bonica que havia tingut l’Alba i en Dídac, van acabar tots dos destrosats i estimant-se mutuament. CAPÍTOL 2: Reconstrucció del que s’ha perdut Desprès d’una setmana el Dídac havia trobat 140 pedres d’or ja que les necessitaven per reconstruir el poble i per viure, que tot tornès a ser com era. Pero la cosa tenía que esperar ja que l’Alba estava buscant menjar. Mentre muntava una trampa per a conills, va veure algù darrere de un arbust, tenia molta por, ja que no sabía que era, i allò va començava a corre com un boig. L’Alba va fugir com si és deixes la vida, cap a on estava en Dìdac, aquella li perseguía i quan estava arrivant on es trobava en Dìdac va cridar: -Dìdac ajuda'm, m’està perseguint.- li va dir amb molta por. -El que?- li va dir cridant. -No ho se -li va respondre molt més espantada. L’Alba va fer un salt i es va posar entre els braços d’en Dídac, quan es van tranquilitzar van veure que era una persona com ells. L’Alba li va preguntar: - Com et dius? Qui ets i que fas aquí? - Em dic Pere, el meu poble Agilipepe ha sigut destruït a causa de un terratremol. - A vale, pensaba que no parlaves el nostre idioma. Van passar les hores i en Pere va ensenyar a l’Alba a caçar millor i en Dídac a fondre l’or i manipular-lo per obtenir taulons.Amb l’or farian joies, per l’Alba i les seves filles peró no els hi digueren, a ellas que aixó tenia molt valor perqué si no es barallerien i el mòn tornaria a ser com abans: baralles per diners, morts,etc. Després d'aconseguir les joies necessaries, van voler construir una estructura, però no sabien el que, l’Alba no es preocupava molt aixó, deia que ells ja s'encarreguen d’aixó i ella de la decoració. Deia que no estava per pensar, que només faria mobles per decorar, ella volia estudiar aixó que tenía un llibre de decoració, però èlls necessitaven d’enginyeria per fer les canonades de l’aigua l’electricitat, i un per la calefacció. CAPÍTOL 3: LA CIUTAT D’OR Era un dia relax en el bosc, per començar el Pere i en Didac estaban recollint or i l’Alba pensant que fer-hi amb ell. -I si fem un temple. -No masa gran. -Espera a veure mmm una ciutat, “La ciutat d’or”. -Si em sembla bé, pero es molta cosa com ho farem per construir-la? -Espera deixem pensar! Ja que en Dídac ha aprés a manipular l’or, podria ajudar-nos. - Estas boja com vols que construim una ciutat completamente amb les mans. -També podem construir una casa i que els nostres fills construeixen una altra i els nostres néts una altra i així successivament. -Bueno es podria fer però... -Ni peròs, ni peras es fa així i ja está. -Vale, vale no t’enfadís. -I a sobre serà un món de igualtat tant dones com a homes. -Amb aixó estic d’acord, te que ser un món diferent al nostre antic mon on no i hagi cap guerra, on les armes no existeixen, en un poble on es voti al governant de la ciutat, que no hagi cap dictador i que estiguem en pau. Aixì que van començar a construir la nova ciutat. EPÍLEG 10 anys després van acabar la ciutat que ells volien. la ciutat d’or. Una ciutat pura i neta snse contaminar i cap guerra per el mig.
    a snse contaminar i cap guerra per el mig.)
  • Activitat 2 sobre Mecanoscrit del segon origen de l, pels Lectors al poder  + (Una nova versió CAPÍTOL 1: UNA NIT INOBLID
    Una nova versió CAPÍTOL 1: UNA NIT INOBLIDABLE L’Alba i el Dídac, després d'estar dues setmanes en aquell bosc, van decidir explorar tot el bosc buscant minerals o animals per alimentar-se, mentre el Dídac cavava, l’Alba caçava. -Mira Alba, crec que he trobat una cosa.-va dir el Dídac. -Això no és res. És tan sols una pedra daurada, espera una pedra daurada això és.... no pot ser, a on l'has trobada?- va preguntar al:lucinada l’Alba. -Allà, al riu. N'hi han un munt com aquesta. -No pot ser ,saps què és això? -Doncs no. -Això és or: una pedra molt valuosa. Amb això podem ser rics, podem tornar a reconstruir tot el poble només amb quinze d'aquestes. -Per què dius, dona? T''has begut l’enteniment. -Tu agafa les que puguis. Ara vinc. L’Alba se'n va anar endinsant-se en el bosc, mentre el Dídac recollìa les pedres d'or. Quan l’Alba va arribar portava tres conills i un porc senglar. A la nit van dormir tranquil·lament els dos junts, s’abraçaven perquè feia fred i havien demantenir-se en calor tots dos però van tenir una conversa que es van enamorar entre ells : -Si no sortim d’aquesta et voldria dir que ets la primera nena en el món que ha dormit amb mi, i també que m’has protegit i has parlat amb mi tant com m’has entès, i tambè dir-te que ets la noia més guapa que he vist i la què més he estimat a la meva vida.- li va afirmar en Dídac amb cara d'enamorat. _Oh! Que maco, jo també t’estimo i penso que ets un noi molt intel·ligent, i guapo que tu també m’entens i em fas tenir un somriure a la boca cada dia que passo amb tu.- li va respondre l’Alba amb la cara vermella. Desprès de dir-li això els dos van caure en un petó en el que mai havien estat. Després l’Alba va repetir-lo però ara era ella la que havìa començat. I a poc a poc els dos es van anant treure’ns la roba, quedant-se nus i mostrant el calor corporal entre ells. Aquella nit va ser la més bonica que havia tingut l’Alba i en Dídac, van acabar tots dos destrossats i estimant-se mútuament. CAPÍTOL 2: RECONSTRUCCIÓ Desprès d’una setmana el Dídac havia trobat cent quaranta pedres d’or ja que les necessitaven per reconstruir el poble i per viure, per tal que tot tornés a ser com abans. Però la cosa havia d'esperar ja que l’Alba estava buscant menjar. Mentre muntava una trampa per a conills, va veure algú darrere d'un arbust. Tenia molta por, ja que no sabia què era, i allò va començar a córrer com un boig. L’Alba va fugir com si és deixes la vida, cap a on era en Dìdac, allò la perseguia i quan estava arribant on es trobava en Dìdac va cridar: -Dìdac ajuda'm, m’està perseguint.- li va dir amb molta por. -El què?- li va dir cridant. -No ho sé -li va respondre molt més espantada. L’Alba va fer un salt i es va posar entre els braços d’en Dídac, quan es van tranqui·litzar van veure que era una persona com ells. L’Alba li va preguntar: - Com et dius? Qui ets i què fas aquí? - Em dic Pere, el meu poble Agilipepe ha sigut destruït a causa d'un terratrèmol. - Ah, d'acord. Pensava que no parlaves el nostre idioma. Van passar les hores i en Pere va ensenyar a l’Alba a caçar millor i en Dídac a fondre l’or i manipular-lo per obtenir taulons.Amb l’or farien joies, per a l’Alba i les seves filles però no els hi digueren, a ellas que aixó tenia molt valor perquè si no es barallarien i el món tornaria a ser com abans: baralles per diners, morts,etc. Després d'aconseguir les joies necessàries, van voler construir una estructura, però no sabien el què. L'Alba deia que ells ja s'encarreguen d’això i ella de la decoració. Deia que no estava per pensar, que només faria mobles per decorar, ella volia estudiar: tenia un llibre de decoració, però èlls necessitaven saber enginyeria per fer les canonades de l’aigua l’electricitat, i un per la calefacció. CAPÍTOL 3: LA CIUTAT D’OR Un dia en el bosc, en Pere i en Didac estaven recollint or i l’Alba pensant què fer-ne. -I si fem un temple? -No, massa gran. -Espera. A veure mmm: una ciutat, “La ciutat d’or”. -Si em sembla bé, però és molta cosa. Com ho farem per construir-la? -Espera. Deixa'm pensar! Ja que en Dídac ha après a manipular l’or, podria ajudar-nos. - Estàs boja. Com vols que construïm una ciutat només amb les mans? -També podem construir una casa i que els nostres fills en construeixen una altra i els nostres néts una altra i així successivament. -Bé, es podria fer però... -Ni peròs, ni peras es fa així i ja està. -Entesos, entesos, no t’enfadís. -I a sobre serà un món d' igualtat tant per a dones com per a homes. -Amb això estic d’acord. Ha de ser un món diferent del nostre antic mon, on no hi hagi cap guerra, on les armes no existeixen, en un poble on es voti al governant de la ciutat, que no hi hagi cap dictador i que estiguem en pau. Així que van començar a construir la nova ciutat. EPÍLEG Deu anys després van acabar la ciutat que ells volien. la ciutat d’or. Una ciutat pura i neta sense contaminar i cap guerra pel mig.
    eta sense contaminar i cap guerra pel mig.)
  • Activitat sobre Més o menys jo de l'autor Miquel Duran, pels AlvaroRosetta  + (Una novel·la costumista, pero amb estranys
    Una novel·la costumista, pero amb estranys costums. Una història realista, però d'una realitat que no és la teva. O sí. Més o menys. "Tu saps qui ets? Jo tampoc". Una edat en què la confusió és fàcil; un viatge de tornada a un món que ja no és el teu; una terra que de tan real resulta gairebé màgica, on les metàfores són reals i tangibles. En definitiva, Més o menys jo és un retrat iniciàtic, una road movie, una novel·la de "ritus de passatge" on unes experiències relativament quotidianes adquereixen tints trascendentals que canvien la vida del protagonista per sempre... i potser també (per què no?) la del lector.
    potser també (per què no?) la del lector.)
  • Activitat sobre Dràcula de l'autor Bram Stoker, pels Va i bé  + (Una ombra, una persona, muchas muertes.)
  • Activitat 3 sobre El secret de la mare de l'autor J.L. Witterick, pels Jenncar  + (Una vesprada després d'estar buscant a Fra
    Una vesprada després d'estar buscant a Franciszka, l'hem trobada en un banc del parc, així que anem a entrevistar-la, si vol. -Xiques: Bon dia, Franciszka, té un moment per a conversar amb nosaltres? -Franciszka: Bon dia, xiques. Sí, és clar, que voleu? -Jenny: Som unes estudiants de 4ESO i aquest trimestre ens ha tocat llegir la vida que li ha tocat viure. Volíem fer-li unes preguntes perquè ens ha agradat molt la seua història i ens ha aparegut molt interessant. -Franciszka: Començeu, xiques. -Carla: Bé, Franciszka hem estat tot aquest temps intentant aconseguir una entrevista amb vosté, així que no anem a perdre ni un minut. Pensa que la mort del seu fill va ser justa? -Franciszka: No, la mort de tots els jueus em va parèixer injusta, ningú mereixia morir i sobretot no mereixia morir el meu fill perquè era molt honrat el meu xiquet (recorda trista). -Jenny: No volem fer-la sofrir, si vol no contestar alguna pregunta, no cal. -Carla: Però quan de temps fa de tot l'ocorregut? -Franciszka: Ja fa 18 anys, però va ser molt traumàtic, perquè la pèrdua d'un fill és molt trista. Però no anem a parlar de coses tristes. -Jenny: Com es va prendre la seua filla la notícia que tenia amagats dos famílies i un soldat? -Franciszka: La veritat és que em va dir que era la millor mare, que com ho vaig poder fer, que estàvem en perill. -Carla: No va tindre por d'amagar famílies amb xiquets petits...? -Franciszka: Sí, la veritat és que jo tenia molta por perquè no era gens fàcil, és més, venien els alemanys a sopar a casa i era una situació incòmoda. -Jenny: Jo no podria ser tan valenta com vosté, l'admire, quan estava llegint el llibre pensava que tenia un cor gegant. -Carla: L'Helena i el Casmir continuen junts? -Franciszka: Sí, és clar, ja tenen un fill i una filla. -Jenny: Oh! Enhorabona, i el Casmir i l'Helena què pensen de tot l'ocorregut als amagats que han sobreviscut? -Franciszka: Van quedar sorpresos, i em varen donar l'enhorabona per salvar dues famílies i un soldat. Molta gent volia salvar la gent però a quasi tots els trobaven i els mataven. (li sona el telèfon) -Franciszka: Mireu, és la meua filla!! Perdó, però he d'agafar-lo. -Xiques: No pasa res, agafe'l. (5 minuts despŕes) -Franciszka: He d'anar-me'n. Els meus néts em necessiten. Un plaer recordar aquesta història després de tants anys. -Xiques: El plaer és nostre. Que vaja molt bé amb els seus néts, que és segur, perquè tenint una iaia com vosté, és clar. -Carla: Moltes gràcies i que passeu un bon dia. -Xiques: Adéu, Franciszka. -Franciszka: Adéu, xiques. Espere us haja servit per a l'institut.
    s. Espere us haja servit per a l'institut.)
  • Activitat 2 sobre El secret de la mare de l'autor J.L. Witterick, pels Jodadi  + (Va ser una família molt meticulosa. En el
    Va ser una família molt meticulosa. En el que la mare (Francisca) d' origen polonesa és una dona decidida que es mou pel cor i que fa lo que creu que ès correcte. Era una dona molt firme i dura, fonamental per Helena en tots el sentits amable i optimista ;,va ser forta en el seu trasllat a Alemanya junt amb el seu marit (el pare d'Helena) d'origen ucraïnes va ser molt estricte en tota la seua vida amb la seua filla. Ambos treballaven dur per la dona servint en una casa de rics i el pare en un taller
    en una casa de rics i el pare en un taller)
  • Activitat sobre La fallera calavera de l'autor Enric Aguilar, pels Els Actualizats  + (Valencia, 18 de Febrer de 2016 Estimada Fa
    Valencia, 18 de Febrer de 2016 Estimada Fallera Calavera: Pensem que la teua actitud i la teua força de voluntat ha sigut adequada perquè has enfrontat la situació molt bé. Encara que a vegades has tingut reaccions exagerades, comprenem la teua situació ja que nosaltres haguérem actuat pitjor, però sense arribar a matar l'Alcaldessa. Ens haguera agradat que hagueres tingut una relació formal amb Jaume I, també ens ha agradat la relació d'amistat que has tingut amb la Delicà de Gandia. Tenim algunes preguntes per a tu, Fallera Calavera, com per què t'agrada tant la paella si eres una zombie, per què et poses una tomaca com a cor i no li'l furtes a un altre zombie, qué vas vore en Jaume I o com vas sentir-te quan et convertires en una zombie. No entenem per què et queia tan malament la Bellea del Foc si va ser ella qui et va dir la contrassenya per a accedir a la ciutat d'Alacant. En aquell moment ens vas paréixer una prepotent. Per últim, et voldríem aconsellar que no se t'apuge el poder al cap i que amb eixa prepotència no arribaràs a res. Esperem que ens respongues a aquesta carta. Atentament, Els Actualizats.
    Els Actualizats.)
  • Activitat sobre El mecanoscrit del segon origen, pels Entrelletres  + (Valoració sobre el mecanoscrit del segon o
    Valoració sobre el mecanoscrit del segon origen Som els Entrelletres i valorarem la carta que fa en Dídac abans de morir, feta pel grup Independents del Institut Carles Vallbona. La carta que heu fet està molt bé escrita i estructurada, encara que la data, pensem que no la hauríeu d'haver posat, perquè el llibre no ho específica. S’entén que l’època on transcorre la història és anterior a l’època actual, ja que al llarg del llibre hi ha alguns detalls que així ho especifiquen. A part d'això, heu explicat molt bé com en Dídac, a la carta, parla sobre els sentiments i amor que sent cap a l’ Alba, i sembla que l’hagi escrit ell personalment. També cal dir que la carta està expressada amb molta fluïdesa i es nota que us heu llegit el llibre, tots els del grup. Encara que nosaltres hem apreciat un error que heu comés. En el segon paràgraf de la carta, a la darrera línia, expliqueu que en Dídac i l’Alba veuen uns objectes voladors i pensen que moriran, però en Dídac mai veu aquests objectes volar, ja que ell, en aquell moment, era a sota l’aigua. Malgrat aquests petits detalls, en general, creiem que la carta està molt ben feta i reflexa tot el que en Dídac hagués escrit . Us felicitem a tots els membre del grup pel vostre bon treball.
    s membre del grup pel vostre bon treball.)
  • Activitat sobre Aloma de l'autora Mercè Rodoreda, pels LTRM  + (Vida oculta d'Aloma A Aloma, quan er
    Vida oculta d'Aloma A Aloma, quan era petita, sempre li havia agradat el ballet. Acostumava a anar a classes particulars, però ella sentia que no era gaire ben acollida per les seves companyes i es va desapuntar de l’acadèmia. Un any més tard va tornar a inscriure's en una altra acadèmia, però encara li quedava una mica de por de tornar a ser rebutjada per les seves futures companyes. Va estar un any assistint a les classes i com que se li donava molt bé, l’acadèmia li va cedir una beca de dansa contemporània a Nova York. Però clar, a ella el que se li donava bé era el ballet i a més a més si acceptés la proposta s’hauria d'anar sola, sense ningú i tornar a refer una altra vida. Ella estava molt indecisa, no sabia què fer, i va demanar-li opinió a diverses companyes de l'acadèmia. Després de molt temps pensant-ho, va arribar a la conclusió que tenia por de no saber què es trobaria allà, però a la vegada era una oportunitat única. Va parlar-ho amb l’acadèmia, i va rebutjar la beca perquè creia que era molt petita per anar-se'n tan lluny i estar tan temps lluny de la família, i que en un futur podria reintentar-ho.
    a, i que en un futur podria reintentar-ho.)
  • Activitat 8 sobre Dràcula de l'autor Bram Stoker, pels Els brazzers  + (Volem destacar,que el llibre és molt teneb
    Volem destacar,que el llibre és molt tenebrós, intigrant i d'un llenguatge senzill. Volem destacar una part que ens ha agradat en la qual Jonatan és seduit per tres vampiresses que intenten xuclar-li la sang,però Dràcula ho evita perqué els dóna un nen perquè se'l mengin. Farem un petit trailer editat i teatral. El missatge de l'obra seria per una part que no t'has de refiar de ningú, i que el treball en equip és millor. La lluita del bé contra el mal mai acaba.
    La lluita del bé contra el mal mai acaba.)
  • Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels William Shakespeare  + (William Shakespeare (1564-1616) va ser un
    William Shakespeare (1564-1616) va ser un dramaturg, poeta i actor anglès, considerat un dels més grans de la literatura universal. Es troba situat entre el Renaixament i el Barroc. Les seves obres han estat traduïdes a les principals llengües i les seves obres dramàtiques segueixen representant-se per tot el món. Moltes cites i neologismes de les seves obres han passat a ser part de l'ús quotidià, tant en anglès com en altres llengües. En el petit documental sobre els temes shakesperians conduït per Jackie Hallnes presenten quatre temes que fan que la litratura de Shakespeare sigui tant important. Parla de l'amistad, del poder, de la corrupció i dels somnis. Amb relació a l'amistat, Shakespeare ens explica els tipus d'amistad de l'època i la seva dinàmica. Distingeix entre l'amistat entre homes ( utilitzada per mantenir i enfortir llaços de parentiu, afavorir l'amor i el matrimoni. Indica la trobada de dues ments semblants), entre dones (vincles forts i complexos, però aquestes relacions acaben sent substituïdes pel matrimoni, i les dones la utilitzàven per desafiar als homes) i entre homes i dones (la qual no té cap finalitat sexual però pot acabar en amor). Amb relació al poder, Shakespeare ens el presenta com el xoc entre dos móns en oposició que acaben derivant en submóns vils i viciosos. Explica la necessitat del poder de corregir i controlar els sectors més baixos de la societat. Finalment ens informa que el poder acaba sent com una malaltia que controla als éssers humans i que és un "sentiment" codiciós. Amb relació a la corrupció, Shakespare ens explica els usos i les conseqüències que aquesta implica sobre la societat i entre les persones. A partir del que narra ens fa entendre que la corrupció ens porta a la violència, a la desconfiança, a la por i a la hipocresia. Amb relació als somnis, Shakespeare els utilitza com una manera d'expressar la psicologia de les persones i per fer-nos entendre el funcionament de la societat. Diu que els somnis poden ser utilitzats com a escapismes, visions, profecies, malsons i il·lusions. Tots aquests usos es podrien englobar dins d'un món "no real" que no succeeïx de veritat. En definitiva, el documental ens mostra com els temes shakesperians ajuden a entendre la societat de l'època i podem adonar-nos que el que la mou és simplement l'interés i la codicia controlats per l'inconscient.
    i la codicia controlats per l'inconscient.)
  • Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Fernando de Rojas  + (William Shakespeare (Stratford-upon-Avon,
    William Shakespeare (Stratford-upon-Avon, 26 d'abril de 1564 – 23 d'abril de 1616) fou dramaturg, poeta i actor anglès. és considerat un dels més grans escriptors de la Literatura Universal. La seva obra es troba entre el Renaixement i el Barroc i suposa una gran complexitat, ja que assoleix el pensament ''brillant'' i ''fosc'' de cada ideologia. Això el fa un escriptor molt interessant. En el documental que estem analitzant, ens introdueix quatre dels temes més importants de la visió de Shakespeare, considerats per Jackie Hall, els quals són l'Amistat, el Poder, la Corrupció i els Somnis. Amb relació a l'Amistat, Shakespeare relata com funcionaven les estructures socials. En distingeix tres tipus d'amistat: Entre homes (honor, linatge, interés), entre dones (secrets de matrimonis, parlar malament dels marits) i entre homes i dones (amistat. Res sexual) Amb relació al Poder, Shakespeare mostra el món religiós immoral que obstenta el poder amb un món vil i viciós. El poder té la necessitat de corregir i controlar les classes més baixes de la societat. Els governants, per exemple, menteixen, semblant íntegres, només per tenir el poder de nou. Amb relació a la Corrupció, Shakespeare diu que la corrupció només pot produir més corrupció i provoca por, desconfiança, paranoia i hipocresia. També menciona la corrupció que pot fer una persona a una altra (manipulació) tornant-la el seu títere. Amb relació als somnis, Shakespeare ens dóna una visió dels somnis com un "món" al que anar-hi, ja que és "perfecte". Però hem de tenir en compte que els malsons també són somnis, que ens ajuden a superar les nostres pors o mostren el que passarà (profecíes), i il·lusions que ens enganyen. Per tant, poder dir que Shakespeare, encara que té obres més "Renaxentiestes", l'autora del documental creu que aquests quatre factors pessimistes són els més importants de l'obra de Shakespeare.
    s més importants de l'obra de Shakespeare.)
  • Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Joan Maragall Gorina  + (William Shakespeare fou dramaturg, poeta i
    William Shakespeare fou dramaturg, poeta i actor anglès, va néixer l’any 1564 i va morir el 1616. A les seves obres tracta temes de l’època medieval, com la tragèdia, la comèdia i el drama líric. Les obres que va escriure més importants són Otel•lo, Hamlet i Macbeth. En el documental tracta els temes shakespearians, els més rellevants que s’hi tracte són l’amistat, poder i corrupció i els somnis. En el primer eix és “l’amistat”, on Shakespeare donava una visió de les estructures de poder i diferencies d’amistat entre home i home, dona i dona i per últim home i dona. Al segon eix parla del poder i la corrupció a partir de les obres “Macbeth” i “Otel•lo”, on dóna a entendre que el poder és un vici moral i que s’utilitza per manipular a la societat i comporta a la corrupció. En el tercer eix explica que la majoria dels autors d’aquella època escriuen sobre els somnis, ja que creuen que ens volen dir alguna cosa. En el quart eix s’exposen els diferents somnis de Shakespeare, en l’obra de “Tempestes” parla dels somnis i escapisme, en l’obra de “Romeo i Julieta” parla dels somnis com a visions i somnis com a mals sons, en el “Somni d’una nit d’estiu” parla dels somnis com a profecies i a la “Tempesta” somnis com a il•lusions. En resum, Shakespeare relaciona molts conceptes en les seves obres i exposa com és la societat en aquell moment i quines son les preocupacions i les relacions socials.
    les preocupacions i les relacions socials.)
  • Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Miguel de Cervantes  + (William Shakespeare fou un dramaturg, poet
    William Shakespeare fou un dramaturg, poeta i escuptor anglès que va néixer el 1564 i va morir al 1616. És molt important i destacat no només a la literatura anglesa, sinó també a la literatura universal. Va escriure un total de 37 obres dels gèneres dramàtic i tràgic, temàtiques que domina avui dia és considerat dels millors escriptors de la història de la literatura a causa de les seves grans obres, les quals escriurà transmetent molts sentiments per part dels personatges. El documental, que està conduït per Jackie Hall, ens exposa els temes més destacats de l'obra de Shakespeare. El concepte d'amistat entre homes, entre dones i entre homes i dones. A continuació apareix el tema del poder i la corrupció des de diferents angles. Per finalitzar ens exposa el tema dels somnis de maneres diferents. Algunes de les obres esmentades són: Mesura per mesura, Macbeth, Otel·lo, Hamlet.. L'amistat es classifica en tres tipologies, entre homes, on el proposit principal és crear enllaços de fidelitat i lleialtat per tal de complir el insteressos a les corts. Entre dones: vincles forst i complexos sense finalitat. Són un mitjà en l'etapa de maduració de la dona i el substitueix el matrimoni. Home i dona: No s'espera un comportament sexual, encara que pot ser una tapadera dels sentiments d'amor. A Macbeth el poder s'aconsegueix amb violència cap a les persones de posició vulnerable. A l'obra ''Mesura per mesura'', un religiós a un submón viciós aconsegueix el control i el poder de les classes més baixes de la societat a través d'un discurs hipòcrita i aparentant integritat entre els governants. La manipulació i l'engany són fonamentals per acosenguir aquest poder. A l'obra de Macbeth es motra que la gent que té el poder es corrupte i cuepa de la corrupció a les classes populars, això desenvoca consequències socials. A Otel·lo es mostra una corrupció d'una persona sobre una persona a causa de Jago, un mercenari individualista, qui corromp a Otel·lo causant la mort de la seva dona i el seu suicidi a través de la gelosia sexual. El personatge de Jago podria ser considerat un mal social a l'època moderna, representant el racisme, el fanatisme. Els somnis són una rica font d'inspiració dels autors i tenen un significat deins la psicologia humana. A l'escapisme ( la tempesta) el protagonista és un esclau que té somnis de llibertat. A les visions ( Romeo i Julieta) trobem els somnis d'una societat hipòcrita. A les profecies (somni d'una nit a l'estiu) la protagonista veu com el seu enamorat la fraux. A les il·lusions es diu que la vida és un somni i els sentits ens enganyen. En resum, trobem una recopilació dels diferents eixos que són tractats com temes principals: amistat, poder, corrupció i somnis. Aquesta sèrie de fragments visuals el que fan és apropar-nos a l'obra de Shakespeare de forma dinàmica, contemplant la seva universalitat i la vigència que ha anat guanyant al llarg del temps. A través dels temes principals, shakespeare es fa reflexionar de la seva importància i de com poden afectar les nostres vides.
    i de com poden afectar les nostres vides.)
  • Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Llorenç Villalonga  + (William Shakespeare fou un poeta i un auto
    William Shakespeare fou un poeta i un autor teatral inglès,considerat com un dels millors dramaturgs de la literatura. Generalment, el catàleg literari o teatral de Willaim Shakespeare consta de 37 obres i es dividex en tres grans grups: tragèdia, comèdia i drames històrics. El documental ens mostra temes shakesperians, principalment, l'amistat, el poder i la corrupció i els somnis. Segons les obres de Shakespeare, es poden veure clarament les diferents amistats que hi ha; on ell distingeix 3 tipus d'amistats : l'amistat entre homes, l'amistat entre dones i l'amistat entre homes i dones. En el primer, ho relaciona amb l'obra de "Hamlet", el segon " El somni d'un nit d'estiu" i, el tercer "Molt soroll per no res". L'obra de "Macbeth","Mesura per mesura" i " Otelo" ens il·lustren clarament el tema del poder des de diferents perspectives. En aquest apartat ens fa una àmplia explicació de les tres obres esmentades anteriorment, ja que el poder és un tema associat amb la corrupció. Per acabar, el tema dels somnis. Shakespeare, fa aparèixer els somnis en nombroses obres i ho fa de diferents maneres: somnis i escpisme, somnis com alusions, somnis com malsons i somnis com a il·lusions. Per tant, els somnis han estat una rica font d'inspiració pels escriptors. En resum, en el tema de l'amistat ens dóna una visió de com funcionen les estructures de poder i explica les diferencies que hi ha entre homes i dones. En el tema de poder i corrupció ens demostra a partir de les seves obres el poder que pot tenir una corrupció. I finalment en el tema dels somnis tambè ho representa de diferents maneres a travès de les obres relacionades el somni.
    travès de les obres relacionades el somni.)
  • Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Salvador Espriu  + (William Shakespeare va néixer a Stanford e
    William Shakespeare va néixer a Stanford el 26 d'abril del 1564 i va morir al 1616.Shakespeare va ser poeta, actor anglès i dramaturg, considerat com un dels millors dramaturgs de la literatura .La seva obra es troba entre el Renaixement i el Barroc i suposa una gran complexitat. En el documental s'ens mostren quatre dels temes més importants de la visió de Shakespeare, els quals són l'Amistat, el Poder, la Corrupció i els Somnis. En la primera part del documental parla de l’amistat entre homes, entre dones i entre homes i dones, donant-nos a conèixer com funcionaven les seves respectives estructures socials. Pel que fa a la corrupció: Macbeth ens mostra les conseqüències socials que comporta la corrupció, Shakespeare diu que la corrupció només pot produir més corrupció i provoca por, desconfiança, paranoia i hipocresia. Desprès, s'ens explica el poder desde el seu punt de vista, a mesura per mesura ens mostra el conflicte que hi ha entre el món religiós immoral i el món viciós i com per exemple els governants no s'han d'obsessionar amb el poder. Shakespeare utilitza els somnis per descriure elements diferents: Somnis i escapisme, somnis com a visions, somnis com a profecies, somnis com a mal sons i somnis com a il•lusions. Finalment hem pogut conèixer mes profundament l'obra de Shakespeare i els seus temes principals.
    e Shakespeare i els seus temes principals.)
  • Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Pablo Neruda  + (William Shakespeare va néixer a Stanford (
    William Shakespeare va néixer a Stanford (Regne Unit) el 23 d'abril de 1654. Fou un dramaturg poeta i autor anglès. Deixà els estudis al acabar secundària. Ja casat va passar una temporada a Londus, però va tornar a Stanford on mor el 23 d'abril de 1616. La seva obra es troba a mig camí entre el renaixement i el barroc, en una època de crisi. Escriu obres de teatre com Shakespeare, Romell i Julieta... En les obres es burlava de forma enginyosa i divertida de la societat. És dels millors dramaturgs de la literatura universal. Reflecteix la qualitat expressiva i domini del llenguatge. El plaer per l'escriptura que transmet, desemboca en un plaer per part de la societat en vers de la cultura. El document presenta una visió especial de l'obra de Shakespeare. Més enllà de més qualitats literàries, l'autor té elements que permeten conèixer la societat i costums de l'època. El document il·lustra aquesta visió entorn dels quatre eixos que són: l'amistat, el poder, la corrupció i els somnis. Primer presenta l'amistat entre homes, entre dones i entre dones i homes a la societat que l'envolta. Als altres eixos són el poder i la corrupció. Tracta temes des de diferents angles. Explica com la corrupció té conseqüències socials calamitoses, parla d'hipocresia i del vici moral del món religiós dels poderosos que qüestiona el món vil i viciós de la resta de la societat. I l'últim parla dels somnis, Shakespeare utilitza els somnis com una mostra de desitjos, d'hipocresia social, com a profecies o com a interpretació de la pròpia vida com il·lusió. Parla de tres tipus d'amistat: entre homes, la finalitat enfortir els enllaços de parentiu, reforçar les seves lleialtats mútues i afavorir l'amor i el matrimoni. Hamlet mostra una nova forma d'amistat que es crea entre els S. XV-XVI amb l'humanisme (comparteixen aprenentatges i coneixements). Amistat entre dones: Shakespeare observa que són vincles forts i sempre acaben desembocant en matrimoni, i per tant, no tenen fi, sinó que és una preparació per la vida social i sexual. Amistat entre homes i dones es veu reflectida a l'obra "Molt soroll per no res" on els dos protagonistes mostren una aparença de pica baralla que amaga els seus sentiments que al final de l'obra són reconeguts. Per tant Shakespeare creu que l'amistat es pot convertir en amor. Parla del poder a partir de l'obra Mesura per mesura , on fa referència a dos mons. La comèdia mostra la necessitat del govern de corregir i controlar els sectors més baixos de la societat fent indispensable disposar de bones impressions, però Shakespeare creu i avisa que el perill prové del vici i del discurs hipòcrita del propi poder. Parla de la corrupció en dues obres. La primera, Macbeth on hi veiem tres conseqüències de la corrupció. En primer lloc, arriba al poder gràcies a la violència, deixant el tirà molt vulnerable per a què puguin utilitzar els mateixos mitjans violents en la seva contra. En segon lloc, la corrupció produeix més corrupció. I, per últim, la corrupció produeix desconfiança, por i hipocresia. I, a l'última obra, Otel·lo, s'hi presenta la corrupció de Yago, un personatge noble. Reflecteix la societat mercenària on Otel·lo cau als peus de Yago, i acaba sent presoner de defensar el seu poder atacant les dones i convertint-les en objectes de possessió sexual. Els somnis han estat font d'inspiració pels escriptors, ja que a través d'ells han pogut explicar coses amb significat. Els escriptors els utilitzen per explicar la psicologia humana i desvelar el funcionament de la societat. Shakespeare ho fa de diferents maneres en les seves obres. Hi ha diferents tipus de somnis: els somnis i escapismes, els somnis com a visions, els somnis com a profecies, els somnis com a malsons, i els somnis com a il·lusions. Per recapitular, aquest documental ens ha mostrat alguns dels aspectes més destacables a les obres de Shakespeare. Ha parlat sobre les amistats entre els personatges de les seves obres, el poder i la corrupció que els corrompien, i els somnis que tenien. Aquests elements tan ben elaborats ens permeten entendre millor la societat de la seva època. Per aquesta raó, i per l'elevada qualitat literària que presenten les seves obres, podem dir que William Shakespeare és un dels millors escriptors de la seva època.
    dels millors escriptors de la seva època.)
  • Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Thomas Mann  + (William Shakespeare va néixer a Stanford e
    William Shakespeare va néixer a Stanford el 26 d'abril del 1564 i va morir al 1616. Va ser un dramaturg i poeta anglès. Considerat l'escriptor més important en llengua anglesa i un dels més cèlebres de la literatura universal. Va publicar en vida 16 de les obres que li atribueixen algunes de les quals s'haguessin perdut de no haber-se publicat "el folio". En el 1600 publica grans obres com "Hamlet", "Otel·lo", "Macbeth". El documental tracta sobre una sèrie de temes shakespearians; en primer lloc tracta l'amistad que hi ha entre els homes, les dones i homes i dones; després parla del poder i la corrupció tot relacionant-lo amb Macbeth, Mesura per Mesura i Otel·lo i per últim parla dels comnis i les seves diferents categoríes. El primer eix parla de l'amistad. En primer lloc entre els homes, que té la funció de mantenir i enfortir les relacions de parantiu, tenint aquesta amistad aconseguía una relació de lleialtat. D'altra banda l'amistad entre dones que construïa una vínculs molt forts i molt complexos, però sempre substituïnt-lo per le matrimoni i per últim parla sobre l'amistad entre homes i dones que prospera perquè no s'espera una relació sexual entre elles. El poder de la corrupció que pot tenir una persona sobre una altra. Intenta donar la culpa a la classe inferior, intenta controlar els sectors més baixos de la societat. A de mantenir una aparença d'integritat per mantenir el poder. La corrupció produeis més corrupció. Produeix desconfiança, por i hipocresia. Els somnis són una rica font d'inspiració per molts escriptors. Per investigar la psicología humana. Fa aparèixer els somnis de diferents manera, en primer lloc els somnis i l'escapisme: una manera d'escapar de la realitat. També parla dels somnis com a visions: situacions hipòcrites. També parla dels somnis com a profecies: somni real que avisa del que pasarà. Parla dels somnis com a malsons: serveix per enfrontar les seves pors. I per últim parla dels somnis com a il·lusions: la vida és un somi. En resum, Shakespeare parla de les seves diferents obres de tot una sèrie de temes com per exemple de l'amistad, la corrupció, els somnis, etc. De manera que els personatges de les seves obres es veuen infuenciats. En definitiva Shakespeare ha infuenciat molt en la literatura universal.
    nfuenciat molt en la literatura universal.)
  • Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Mercè Rodoreda  + (William Shakespeare va néixer l’any 1564 i
    William Shakespeare va néixer l’any 1564 i va morir l’any 1616. L’obra de Shakespeare és fortament medieval. Entre les obres de Sahkespeare destaquen: Hamlet, Otel·lo, Macbeth, Mesura per mesura, Romeo i Julieta i Tempesta. Són obres molt importants a causa del seu do per expressar-se. El documental “temes Shakesperians” ens parla de quatre temes, el primer són els tres tipus d’amistat, i es classifica en: amistat entre homes, amistat entre dones i l’amistat entre dones i homes. El segon és el tema del poder, i el tercer la corrupció. Aquests dos temes apareixen a tres obres: Macbeth, Mesura per mesura i Otel·lo. El quart son els somnis i es classifiquen en quatre tipus: Somnis i escapisme, somnis com a profecia , somnis com a malsons i com a visions, i finalment somnis com a il·lustració. El primer eix ens parla dels tres tipus d’amistat. El primer ens parla de l’amistat entre els homes, la qual serveix per molts propòsits. En segon lloc ens parla de l’amistat entre dones. Aquesta, segons Shakespeare, és un procés. Per últim en tercer lloc, l’amistat entre homes i dones. Ens posa com a exemple l’obra d’Otel·lo on l’amistat resulta com a amor. El segon eix és el poder. El poder apareix a les obres de Macbeth, Mesura per mesura i Otel·lo. A Mesura per mesura hi ha un conflicte entre el món religiós immoral i el món vil i viciós. Pretén demostrar que el pitjor és l’obsessió del poder. El tercer eix és la corrupció. Aquest apareix a Macbeth, Mesura per mesura i Otel·lo. A Macbeth, per exemple, es veu que una conseqüència de la corrupció és més corrupció, entre d’altres. I a Otel·lo aquesta provoca l’assassinat de la seva esposa i el suïcidi del protagonista, és a dir, del propi Otel·lo. El quart i últim eix són els somnis. En les obres de Shakespeare apareixen moltes vegades hi ho fan de diferents maneres: en els somnis i escapisme destaca la obra de tempesta. En els somnis com a visions destaca la obra Romeo i Julieta ón descriu el somni d’una societat hipòcrita. En tercer lloc, els somnis com a profecia. En quart lloc els somnis com a malsons. I per últim els somnis com a il·lusions. Hem vist que Shakespeare tracta els temes de l’amistat, dels somnis, del poder i de la corrupció a les seves obres. Entre les quals destaquen Romeo i Julieta, Macbeth, Hamlet, Otel·lo i Mesura per mesura.
    beth, Hamlet, Otel·lo i Mesura per mesura.)
  • Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Félix Lope de Vega  + (William Shakespeare va ser un dels autors
    William Shakespeare va ser un dels autors més significatius de l'història de la literatura. Les seves obres, caracterizadas, per mantenir com a fons, un context, medieval i uns arguments complexos, són molt coneguts a nivell internacional. Jackie Hall presenta en el documental " Temes Shakesperians " alguns dels aspectes que caracteritzen les obres de Shakespeare. Ens presenta l'amistat, de la manera com ho surten a les obres. Ens presenta l'amistat entre els homes, les dones i entre els ambdós generas. A més, hi surten diverses obres. Parla de la corrupció, ens mostren tres obres; societat corrupta, ens mostra la corrupció, dient, que va augmentat sempre, provocá tensió. Els somnis sempre han estat una rica font per als escriptors i significaran també alguna cosa. Els escriptors utilitzaran els somnis per estudiar la psicologia i el funcionament de la societat. Shakespeare ho utilitzará en diferents moments. Així, doncs, trobem els somnis i l' escapisme amb la obra de " La tempesta ", somnis com a visions, com a profesies amb somnis d'un estiu, somnis com a malsons amb Romeu i Julieta i somnis com a il·lusions. Com a resum, podem afirmar que l' obra Shakesperiana era molt creativa, original i que responia a les expectatives de la gent.
    ue responia a les expectatives de la gent.)
  • Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Carlos Ruiz Zafón  + (William Shakespeare va ser un dramaturg, p
    William Shakespeare va ser un dramaturg, poeta i actor anglés que va nèixer al 1564 i va morir al 1616. De la seva gran obra podem destacar les més importants que són ''Hemlet'', ''Otel·lo'', ''Romeu i Julieta'' i ''Somni d'una nit d'estiu''. En el documental, hi ha una petita introducció sobre Shakespeare i la seva obra i després passa a parlar sobre quatre temes que són l'amistat, el poder, la corrupció i els somnis. A cada apartat fa referencia a obres per explicar el contingut del paràgraf. El primer apartat, l'amistat, ens dóna una visió de com funcionaven les estructures de poder i al mateix temps el diferent tipues de tracte que hi havia entre homes i dones. Els tipus d'amistat que solia haver era: entre homes, entre dones i entre homes i dones. L'amistat entre homes, servia per enforitr els llaços de parentiu i, entre les families, el grau d'amistat es mesurava segons la fidelitat; per explicar-ho millor fa referencia a unes obres que són "Molt soroll per no res" i "Hemlet". les relacions entre dones, les explica amb les obres "El somni d'una nit d'estiu" i "Otel·lo". L'amistat entre homes i dones s'explicava amb l'expemple de "Molt soroll per no res". En el segon apartat, Shakespeare, parla del poder i ho explica amb l'obre "Mesura per mesura" que presenta la necessitat de controlar els sectors més baixos de la societat, es a dir un clar exemple de com funcionava el poder en aquella època. El tercer apartat, la corrupció parla sobre varies obres com són "Otel·lo", "Macbeth o Mesura per mesura". A la segona obra, "Otel·lo", veiem una de les conseqüències de la corrupció, què és més corrupció. En l'apartat dels somnis, diu que els somnis són la font d'inspiració poels escritors, perquè creuen que així poden explicar a la gent cosses amb significat. Shakespeare, fa referencia a diferents tipus de somnis, i aquests són els somnis i l'escapisme, com fa referència a l'obra "La tempesta"; els somnis com a profecies, com en l'obra "El somni d'una nit d'estiu"; els somnis com a visions com en "Romeu i Julieta"; els somnis com a malsons, com en la mateixa obra que les vision, "Romeu i Julieta" i els somnis com a il·lusions, com en l'obra "La tempesta". Del visionat del video, podem treure diferents conclusions. Respecte a l'amistat, sha vist que en aquella època, era clau per al funcionament de la societat. Respecte al poder i a la corrupció, amb les obres que es presenten, veiem causes de la corrupció, una d'elles espentades abans, més corrupció. referent al somnis, s'ha vist que en l'època, servia d'inspiració per als esciptors.
    ca, servia d'inspiració per als esciptors.)
  • Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Ramon Llull  + (William Shakespeare va ser un escriptor an
    William Shakespeare va ser un escriptor anglès dels segles XVI - XVII. La Obra de William Shakespeare la podem situar entre el Renaixement i el Barroc, però els seus escrits presenten una emprenta medieval. Shakespeare està considerat un dels millors escriptors mundials de tragèdia i la seva obra és inclassificable ''Temes shakespearians'' és un documental extret de educaixa. Els temes escollits són l'amistat, el poder, la corrupció i els somnis. A l'obra de Shakespeare, l'amistat s'utilitza com a visió del funcionament de les estructures de poder. Planteja l'evolució dels tipus d'amistat que reflecteix les transformacions d'una societat canviant. Descriu també la diferència en les amistats entre homes i dones que representa un lligam que finalitza amb amor. A l'amistat entre dones tenen un vincle molt fort que es trenca amb un matrimoni. En quant a la corrupció, és un factor que en l'obra de Shakespeare s'utilitza com a mètode per controlar a un individu, o bé, a un grup de persones. El poder es un element relacionat amb la corrupció, mencionat prèviament, a causa que mitjançant la corrupció es mantenia o s'aconseguia el poder. Shakespeare utilitza els somnis per descriure elements diferents: escapisme, com a font d'inspiració a l'obra ''La tempesta''; visions, a l'obra ''Romeu i Julieta''; profecies, a l'obra ''Somni d'una nit d'estiu''; malsons, a ''Romeu i Julieta'', i il·lusions, a ''La tempesta''. L'obra de Shakespeare es basa en relacions i conductes entre persones que desenvolupen en un que depèn de les decisions i fets motivats per les conductes.
    cisions i fets motivats per les conductes.)
  • Activitat sobre Wonder de l, pels LOS BAYWATCH  + (Wonder és un llibre molt expressiu i a par
    Wonder és un llibre molt expressiu i a partir d'aquí podem transmetre que no tothom és igual i cadascú té les seves debilitats, per tant ens hem d'ajudar. Volem destacar el que li passa a l'August i com ho resol per mitjà dels amics, malgrat que sempre hi ha alguna persona dolenta. Farem aquest text en forma de text en forma de teatre.
    text en forma de text en forma de teatre.)
  • Activitat sobre Wonder de l'autora R.J. Palacio, pels LOS BAYWATCH  + (Wonder és un llibre molt expressiu i a par
    Wonder és un llibre molt expressiu i a partir d'aquí podem transmetre que no tothom és igual i cadascú té les seves debilitats, per tant ens hem d'ajudar. Volem destacar el que li passa a l'August i com ho resol per mitjà dels amics, malgrat que sempre hi ha alguna persona dolenta. Farem aquest text en forma de text en forma de teatre.
    text en forma de text en forma de teatre.)